Vytvorenie kvalitných landing page je dnes stále podceňovaná súčasť online marketingu. Pritom práve táto jednoduchá stránka vplýva na mieru odchodovosti návštevníka, má vplyv na konverzie a celkovú úspešnosť reklamných kampaní.
Čo to vlastne tá landing page je?
Už zo samotného názvu môžete vyčítať, že sa jedná o prvú stránku webu, na ktorej návštevník pristane po kliknutí na odkaz či reklamu niekde na internete. Preto by jej obsah mal s textom reklamy veľmi úzko korešpondovať. Graficky musí upútať, obsahovo osloviť a čo je najdôležitejšie, naviesť na vykonanie konverzie – registráciu, vyplnenie formuláru, odoslanie objednávky, nákup.
Aký je hlavný význam takejto stránky ?
Brandingová landing page by mala informovať návštevníkov o silných stránkach a unikátnych benefitoch spoločnosti. Niečo, čím sa odlišuje od konkurencie, niečo, v čom je naozaj dobrá.
Výkonnostná landing page by mala zase obsahovať viac informácií z reklamy či kampane, na ktorú si návštevník klikol. Obsahovo musí s reklamou priamo súvisieť, jednoduchou cestou vzbudiť záujem a naviesť na vykonanie želanej akcie, teda konverzie. Je to akýsi lievik.
Málokto vie, že vytvorenie kvalitnej landing page dokáže znížiť náklady celkové na PPC reklamu. Relevancia vstupnej stránky k reklame je totiž jedným z vyhodnocovaných parametrov „kvality“ reklamnej kampane v sieti Google Ads.
Rozdiel medzi landingpage a microsite
Výraz Landingpage si ľudia často mýlia s microsite. Microsite je samostatná webstránka, ktorá býva vytvorená na prezentáciu nového produktu, služby, udalosti, špeciálnej ponuky či promoakcie. Je vždy umiestnená na samostatnej doméne alebo subdoméne. Naopak landingpage je súčasťou hlavného webu alebo eshopu.
Čo musí spĺňať správne navrhnutá Landing Page
Správne navrhnúť landing page býva niekedy veda, a často treba porovnávať rôzne varianty v rámci A/B testingu. Dôležitý je výkon, sledovanie a meranie konverzií. Hlavička, pätička i farebnosť stránky by mali priamo súvisieť a korešpondovať s webom a značkou. Vrchná časť by mala obsahovať obrázok či výrazný grafický prvok, hlavné posolstvo, myšlienku, no a samozrejme výrazný CTA prvok. Nižšie už môžu byť uvedené ďalšie podmienky akcie, alebo vlastnosti produktu. Texty musia byť jasné, stručné a písané rečou cieľovej skupiny.
Potrebujete landing page?
Naši marketingoví špecialisti už vytvorili desiatky LP pre našich klientov a pomohli im tak spustiť naozaj úspešné online kampane. Radi pomôžeme aj vám.