Hádam nebude znieť príliš nadnesene ak povieme, že minulý rok sa svet marketingu, resp. marketingových agentúr radikálne zmenil. Môže za to (najmä) spoločnosť OpenAI, ktorá svoj modul ChatGPT posunula na úroveň, že v určitých, zatiaľ úzko špecifických situáciách, tento model dokáže nahradiť ľudskú prácu.
Čo to ale vlastne ten ChatGPT je? Ide o skratku pre „Chat Generative Pre-trained Transformer“ čo predstavuje sériu umelej inteligencie (AI) vyvinutú spomínanou spoločnosťou OpenAI. Jedná sa o model hlbokého učenia, konkrétne založený na architektúre transformer, ktorá je špecializovaná na spracovanie prirodzeného jazyka (NLP). Tieto modely sú trénované na obrovských množstvách textových dát z internetu a iných zdrojov, aby sa naučili porozumieť a generovať ľudský jazyk. V podstate sa s nimi môžete rozprávať ako s bežným človekom a umelá inteligencia vám bude dávať zrozumiteľné a správne odpovede (ako kedy samozrejme)
Čo prináša ChatGPT-4 Turbo?
Celá táto „vec“ sa počas roka 2023 posunula míľovými krokmi dopredu, no jej vývoj sa ani zďaleka nezastavil. Už niekedy v novembri Open AI ohlásila, že v roku 2024 uvedie ChatGPT-4 Turbo, teda ešte vylepšenú doterajšiu umelú inteligenciu. A podarilo sa, nedávno sa 4 Turbo dostalo skutočne von, hoci zatiaľ iba medzi platiacich používateľov.
Tá najzásadnejšia informácia je, že má aktuálnejšie informácie, ako predošlá verzia. Model umelej inteligencie GPT-4 Turbo dokáže pracovať s verejne dostupnými informáciami do konca roka 2023. Predchádzajúca verzia mala relevantné dáta iba k aprílu 2023.
Vylepšenia sa dostala aj „bolesť“, ktorou trpeli všetky doterajšie verzie tohto modelu. Nevedeli písať kvalitné kratšie texty. Všetko opisovali až príliš kvetnato. Nová verzia by mala byť aj stručnejšia a údernejšia. Z textov by mala vypadnúť prebytočná vata.
Ako pomôže ChatGPT-4 Turbo marketérom?
A ako pomôže ChatGPT-4 Turbo marketérom? Napríklad tým, že prináša výrazné zlepšenia v schopnosti porozumieť zákazníckym potrebám a generovať relevantný obsah. Lepšie porozumenie kontextu a jemností v jazyku pomôže marketérom napríklad kvalitnejšie analyzovať zákaznícku spätnú väzbu efektívnejšie a prispôsobiť svoje stratégie podľa potrieb cieľovej skupiny. Okrem toho nástroj teraz tvorí personalizovanejší obsah a zvládne aj optimalizáciu pre vyhľadávače. Vďaka tomu sa zvyšuje viditeľnosť a návštevnosť webov. Pri správnom použití je taktiež možné dosiahnuť kvalitnejšie interakcie so zákazníkmi prostredníctvom chatových botov a automatizovaných odpovedí.
Pre marketingové agentúry, resp. marketérov je ChatGPT-4 Turbo viac než len nástroj. Je to partner, ktorý nielen pomáha vytvárať personalizovaný obsah, ale s kvalitne zadanými promptami (zadaniami) dokáže dokonca vymýšlať témy na spracovanie, či dodávať nápady na novú stratégiu, texty, prípadne iný potrebný obsah.
My vidíme využitie ChatGPT-4 Turbo najmä vo vytváraní účinných reklamných textov a obsahu pre sociálne médiá, prípadne, ak potrebujete zvýšiť návštevnosť na vašom blogu, tento nástroj vám môže generovať nápady na obsah, alebo dokonca napísať celý text, či jeho časti. Dôležitá je vždy kvalita zadaného promptu.
Sami sme zvedaví, ako sa „štvorka turbo“ prejaví pri používaní v našej každodennej práci, ale pomáhala nám napríklad aj pri vytváraní tohto textu a obrázok, ktorý je k nemu priložený vytvorila na základe promptu, ako si umelá inteligencia predstavuje sama seba.
Integrácia AI v oblasti marketingu je čoraz širšia, a ChatGPT-4 Turbo je len jeden z mnohých príkladov toho, ako tieto nové technológie formujú budúcnosť digitálneho marketingu. S pomocou umelej inteligencie môžu totiž marketingové agentúry prekročiť hranice svojich „bublín“ a objaviť nové spôsoby, ako napredovať, získavať nových klientov a tvoriť pre nich užitočnú hodnotu.